متخصص رژیم کتوژنیک


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



بهترین مطالب پزشکی را در این وبلاگ جستجو نمایید.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 19
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 45
:: باردید دیروز : 138
:: بازدید هفته : 183
:: بازدید ماه : 1342
:: بازدید سال : 8105
:: بازدید کلی : 35991

RSS

Powered By
loxblog.Com

بهترین مطالب پزشکی را در این وبلاگ جستجو کنید

متخصص رژیم کتوژنیک
یک شنبه 13 تير 1400 ساعت 1:4 | بازدید : 788328 | نوشته ‌شده به دست آندیا | ( نظرات )

متخصص رژیم کتوژنیک

از دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه ورژیم  درمانی رژیم آنلاین آردایت

متخصص رژیم کتوژنیک اینجا

متخصص رژیم کتوژنیک این حالت زمانی رخ میدهد که بدن قادر به تأمین انرژی از سوختن قند(گلوکز) نباشد؛ یعنی مصرف كربوهيدرات که حاوی قند هستند باید به حداقل ممكن برسد و مصرف چربی افزایش یابد تا بدن انرژي مورد نياز سوخت و ساز خود را از شکستن اسیدهای چرب حاصل کند.

 تجربیات رژیم کتوژنیک نی نی سایت

 متخصص رژیم کتوژنیک انواع سبزيهاي برگدار، انواع کلم، هويج، بادمجان، نخود سبز، لوبيا سبز، انواع کدو، فلفل، قارچ، خيار، گوجه فرنگي، پياز و سيبزميني در این گروه دستهبندي ميشوند كه در مقايسه با سايرگروهها داراي انرژي و پروتئين کمتر و فيبر، ویتامینهایA ،B ، C و مواد معدني از جمله پتاسيم و منيزيم بيشتري هستند.

 دکتر رژیم کتوژنیک زمانی که شما در طول روز کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید بدن شما در نهایت شروع به مصرف قند ذخیره شده در بدن میکند و این روند معمولا ۳ تا چهار روز طول میکشد.

 طرز تهیه 1. یک قاشق نمک و فلفل را به تخم مرغ ها اضافه کنید. مصرف پروتئینها و چربیهای حیوانی نظیر گوشت، تخم مرغ، پنیر و … چربی اشباع: از آنجایی که رژیم کتو سرشار از چربی است، ممکن است دریافت چربیهای حیوانی و اشباع نیز در پی آن افزایش یابد که خطرات طولانی مدت برای سلامتی به همراه دارد.

 برای داشتن رژیم غذایی سالم و وزن متعادل، علاوه بر موارد فوق، مصرف الکل، غلات تصفیهشده، چربیهای جامد، چربیهای اشباع، چربیهای ترانس، نمک و قند نيز بايد به نازلترين حد ممكن برسد.

 هورمون انسولین در بدن مسئول کنترل قند خون است و البته بر سوخت و ساز چربی و پروتئین هم تاثیر میگذارد. در رژیم کتوژنیک با کاهش ترشح انسولین احتمال ترشح هورمونهایی که سبب آکنه پوست میشوند هم کاهش پیدا میکند.

بسیاری از این چربیها به کبد منتقل شده، جاییکه آنها اکسیده و به کتونها(یا بدن کتون که از سه مولکول محلول در آب) تبدیل میشوند. آیا آنها یکسان هستند؟ آیا رژیم غذایی کتو امن است؟

 اگر تصمیم دارید رژیم کتو را شروع کنید، باید حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید. گفته میشود اگر میزان حداقلی را دریافت میکنید، سطح چربی شما در رویکرد کم کربوهیدرات تعیین کننده نیست، چرا که بدن شما همچنان از کربوهیدرات به عنوان منبع سوخت اولیه استفاده می کند.

 این رژیم غذایی شامل ترکیبی از آب طعمدار شده با لیمو، نوشیدنی های آب نمک، یک چای ملین، و مصرف غذایی کم کالری طی یک دوره حداقل یک هفته ای می شود. طی مطالعه ای در سال 2019 داده ها برای تعیین واکنش میکروبیوم روده به رژیم غذایی پالئو مورد بررسی قرار گرفت.

در هر حال، زمانی که شما یک رژیم کتوژنیک را واقعاً دنبال کنید، کتون های خون (mmols)5.0-0.5 افزایش خواهند یافت، شما را در وضعیت “کتوز تغذیهای” قرار میدهد و دلالت بر این دارد که شما منطبق بر شرایط کتو هستید.

 دکتر رژیم کتوژنیک  این برنامه غذایی بر اساس مصرف کربوهیدرات کم و مصرف زیاد پروتئین و چربی قرار دارد. برای آنکه یک رژیم غذایی کتوژنیک باشد، همچنین باید با هدف نهایی قرار دادن شما در وضعیت کتوسیس تغذیهای، دنبال شود.

 به دلیل اینکه هدف نهایی کلیه روش های برنامه غذایی کتوژنیک بر اساس مصرف کم کربوهیدرات و مصرف زیاد چربی و پروتئین قرار دارد، انواع روش های کتوژنیک مشابه یکدیگر هستند. خوردن بیش از اندازه پروتئین بر اساس دکتر یاکوب ویلسون،بیش از ۰.۷ تا ۰.۹ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن زمانی که در یک رژیم کتوژنیک هستید، شما را از وضعیت کتوز خارج میکند.

 کتوز زمانی اتفاق میافتد که بدن بهدلیل کمبود قند خون شروع به تجزیه چربی میکند. به هرحال، رژیم غذایی کم کربوهیدرات برخی از طبقه بندی ها در معنای “کم” را ندارد و اغلب در مورد پروتئین و چربی توصیه شده اهمال میشود.

نام کتوژنیک به معنای تولید کتون در بدن است. لازم به ذکر است که رژیم کتوژنیک سبب کاهش سطح قند خود و همچنین انسولین در بدن شده و با افزایش سطح کتون ها منجر به بهبود سطح سلامت بدنتان خواهد شد. 

لازم به ذکر است که این رژیم غذایی باید تحت نظر پزشک اجرا شود و استفاده از آن بدون مشورت پزشک و بدون نظارت افراد متخصص به هیچ وجه توصیه نمی شود. شایان به ذکر است که اصولا از مدل های دوره ای و هدفمند تنها ورزشکاران و بدنسازان در سطوح بالا و حرفه ای استفاده می کنند و اگر شما تنها بصورت روزانه به فکر انجام ورزش برای سلامتی خود هستید، بهتر است از نوع اول؛ یعنی استاندارد این رژیم غذایی استفاده نمایید. 

اگر نمیتوانید برنامه رژیم غذایی هفته چهارم را به عنوان رژیم غذایی خود رعایت کنید، می توانید، رژیم هفته 3 را دنبال کنید. که با مشورت و توصیه پزشک می توانند شیر سویا، نارگیل یا بادام را جایگزین آن کنند.

 درضمن فراموش نکنید که پیش از اقدام به این رژیم، با پزشک خود مشورت کنید؛ این امر به ویژه در رژیمهای کتوژنیک کم کربوهیدرات بسیار مهم است. به همین دلیل قبل از شروع رژیم کتوژنیک در کودکان، باید با پزشک و متخصص تغذیه مشورت شود.

 سالمندانی که برای کاهش وزن و حفظ سلامتی، رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند، باید تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند و مداوما با ان ها پیرامون جزئیات این رژیم مشورت کنند.

 داده ها از شهروندان ایتالیایی که رژیم غذایی پالئو را دنبال می کردند جمع آوری شده بود و با داده های افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال می کردند، مقایسه شد.

 همچنین در زمان مناسب قهوه گلوله ای نوش جان کنید. 3. تابه گریل را بر روی طبقه بالای فر پیش گرم کنید و کبد را اضافه کنید. همانطور که بیان شد رژیم کتوژنیک بر اساس مصرف کم کربوهیدرات و مصرف بیشتر پروتئین و چربی عمل می کند.

۳. ورزش کردن فراموش نشود ؛ چون ورزش ضمن کمک به کاهش وزن بهتر، به عضله سازی کمک می کند. ورزش را ادامه دهید. در نتیجه با کاهش سطح انسولین در بدن و نیز تغییر سبک زندگی و ورزش این مشکل تا حدود زیادی رفع شود.

هفته آخر برنامه رژیم غذایی بسیار هیجان انگیز است زیرا شما وزن زیادی از دست داده اید. رژیم کتوژنیک به دو شکل متفاوت وزن بدن و توده آن را کاهش میدهد، یک با از بین بردن آب اضافی موجود در اندامها و دیگری با کاهش میزان ترشح انسولین در رگهای خونی است.

رژیم لاغری کتوژنیک یا کتو ضمن افزایش مقدار چربی، میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه فرد را محدود میکند. حال اگر در رژیم غذایی، مقدار قند مصرفی کم باشد، کبد چربی را به اجزای ساده تری که اسید چرب نامیده می شود و نیز اجسام کتونی مبدل می کند.

رژیم کتوژنیک حاوی مقادیر بالایی چربی، مقدار بسیار کمی کربوهیدرات و پروتئین متوسط است که اگر به درستی انجام شود، سوخت ترجیحی بدن شما را از کربوهیدرات (یا گلوکز) به چربی در شکل کتون بادی ها و اسیدهای چرب، تغییر میدهد.

رژیم کتوژنیک، و یا به اصطلاح رژیم کتو نوعی رژیم غذایی است که بر پایه کاهش حداکثری کربوهیدراتها عمل میکند. یک رژیم سنتی با کربوهیدرات بالا منجر به کتون های خون بین (mmols) 0.1 و 0.2 میشود و یک رژیم غذایی با کربوهیدرات متوسط تا کم، تاثیر چشمگیری بر آن ندارد.

۵.مناسب برای دیابت نوع ۲: این رژیم لاغری به دلیل پایین آوردن قند خون و از بین بردن تاثیر منفی انسولین بالا در خون ، نه تنها برای لاغری و کاهش وزن مناسب است بلکه تاثیر خوبی بر کنترل روند بیماری دیابت نوع ۲ دارد.

آورده شده و هم بر اساس وزن خام و هم وزن پخته، تا افراد بتوانند رژیم خود را بر اساس هر کدام از این مقادیر که مایل بودند، داشته باشند.

2. کبد و کلم بروکلی خرد شده را به کاسه اضافه کنید و به مدت 10-15 دقیقه هم بزنید. من توصیه می کنم که با یک پزشک و مربی مشورت کنید تا مطمئن شوید که به بدن تان آسیب نمی رسانید.

با این حال بررسی دقیق ایمن بودن رژیم کتوژنیک در سالمندان و در درازمدت، نیاز به مشورت با پزشک متخصص دارد. دست در دست هم بودن این دو عامل باعث خواهد شد تا شما در طول یک یا دو هفته اول سریعاً و به وضوح لاغر شدن خودتان را متوجه شوید.

اما عدهای از پزشکان و محققان حوزه پزشكي و سلامت، به مناسب بودن این رژیم به دیده شک مینگرند و شواهدی مبتنی بر عدم کارایی آن برای همه افراد در دست دارند. محققان بعد از بررسی مشاهده نتایج این برنامه غذایی علاوه بر تاثیرات مثبت این برنامه غذایی بر روی افراد مبتلا به صرع متوجه تاثیر گذاری این رژیم غذایی بر روی کاهش وزن شدند.

بعد از پایان دوره رژیم غذایی 5 هفته ای، باید با انگیزه بمانید. وعده بعد از ناهار این هفته برای کمک به هضم و استفاده از انرژی ذخیره شده از صبحانه سنگین حذف شده است. با اینهمه تمام این موارد هنوز به صورت قطعی ثابت نشدهاند و از نظر علمی و پزشکی نیاز به بررسی بیشتر دارند.

به هرحال، رژیم کم کربوهیدرات با پروتئینی به حد متوسط تا بالا احتمالاً نیاز به تغییرات شدید کمتری در رژیم حاضر شما دارد و نسبت به کتو، لیست خریدتان تغییر چندانی نخواهد کرد. اگر شما هیدراته نشوید، ممکن است گرسنگی را احساس کنید و غذاهای با کربوهیدرات بالا بخورید.

در نگاه اول به نظر می رسد که اگر یک لیوان کمتر برنج بخورید، از رژیم کم کربوهیدرات وارد رژیم کتوژنیک میشوید. شما می توانید از محل کار یا مدرسه بازگردید، مقداری سبزی، سس خردل ، روغن زیتون و آب لیمو را برای تهیه ترکیب کنید و غذایی مغذی بخورید.

گرفتگی عضلات نشان دهنده نیاز بدن به پتاسیم است برای رفع این مشکل روزانه به مقدار 7-8 بار از سبزیجات استفاده کنید. دلیل این امر این است که این داروها برای افزایش انسولین در بدن طراحی شدهاند و این باعث کاهش قند خون میشود.

در هرحال، هر دو استراتژی تغذیهای تاکید بر کاهش کربوهیدرات دارند و هر دوی آنها نیز بخاطر کاهش چربی بالقوهای که دارند مورد استفاده قرار میگیرند. یکی از خصوصیات خوب این رژیم، این است که مقدار غذاها هم بر اساس ظاهر به عنوان مثال کف دست، لیوان، عدد و… 

حذف میوه جات: مهم ترین نکته ی رژیم کتوژنیک در سالمندان، حذف کربوهیدرات هایی هم چون مواد قندی و میوه جات است. فلفل - اگر چه آنها مغذی هستند، اما از خوردن فلفل های زرد و قرمز در هنگام انجام رژیم غذایی کتوژنیک خودداری کنید چون این فلفل ها حاوی کربوهیدرات بیشتری نسبت به فلفل سبز هستند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال رژیم لاغری یک ماهه و کم عارضه هستید و می خواهید کاهش وزن را در مدت زمان کوتاهی تجربه کنید؛ رژیم کتوژنیک می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

رژیم غذایی کتوژنیک موجب می شود بدن شما از قند به عنوان یک سوخت فوری استفاده نموده، بنابراین نیازی به ذخیره آن ندارید. این سطح پایین انسولین در بدن از شما در برابر برخی از انواع سرطان یا حتی آهسته شدن روند رشد سلولهای سرطانی کمک میکند.

از همه مهم تر، خودتان را درگیر رژیم کم کربوهیدراتی که به اندازه کافی کم کربوهیدرات-یا یه اندازه کافی چربی بالا، یا به اندازه کافی کم پروتئین نیست تا شما را وارد کتوز کند، نکنید. یکی از روشهایی که میتوانید با استفاده از آن وزن خودتان را کم کنید این است که شروع کنید به کم کردن اشتها و به مرور زمان میزان کالری دریافتی خودتان را در مقابل کالری مصرفی کاهش دهید تا در نهایت با چربی سوزی مواجه شوید.

از مصرف میوه هایی که حاوی قند و کربوهیدرات میوه ای هستند اجتناب کنید. ۳. رژیم کتوژنیک دوره ای CKD: این نوع رژیم به گونه ای تنظیم شده که فرد ۵ روز طبق برنامه غذایی پیش می رود ولی در ۲ روز آخر می تواند میزان دریافت کربوهیدرات خود را بیشتر کند.

این عمل به کاهش سریع وزن منجر می شود. اما شما باید به برنامه عمل کنید تا به هدف خود برسید، در غیر این صورت، کتوز متوقف خواهد شد و شما سوزاندن چربی را متوقف خواهید کرد.

بهتر است این رژیم غذایی را ۳ هفته اجرا نمود سپس ۲ هفته استراحت کرده و در این مدت از کربوهیدرات بیشتری استفاده کنید. ۲.بهبود و بالابردن تمرکز: در این رژیم لاغری به دلیل عدم وجود جهشهای قند خون موجب تمرکز بیشتر و بهتر افراد می شود.

متأسفانه بسیار شاهد بوده ایم، افرادی که جهت دریافت رژیم غذایی چه بصورت حضوری و چه غیرحضوری به متخصصان تغذیه مراجعه می کنند، در طول رژیم، بدلیل عدم حمایت و یا پشتیبانی از سوی افراد غیر متخصص رژیم را رها کرده و یا دچار مشکلاتی شده اند.

همچنین با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید که آیا برنامه رژیم غذایی کتوژنیک بهترین برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن است یا خیر. پیش از آغاز یک رژیم غذایی جدید بهتر است ابتدا با پزشک یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

همچنين بهتر است به جای روغنهای چرب گیاهی(مارگارين)، از جایگزینهایی مانند روغن زیتون استفاده شود و مصرف غذاهای سرخکردنی به حداقل برسد؛ چرا كه فاقد ارزش غذایی است كه به آن غذاي «کالری خالی» ميگويند.

کربوهیدراتها تاثیر فراوانی روی نوع و کیفیت پوست میگذارند و در نتیجه به حداقل رساندن مصرف آنها میتوانند سبب بهبود وضعیت پوست و کاهش مشکلاتی مثل آکنه شود. لازم است که پیش از اتخاذ این رژیم غذایی حتما یک چکاپ کامل انجام دهید و زیر نظر پزشک تغذیه پیش بروید تا امکان یا خطر ابتلا به موارد دیگر به حداقل برسد.

کاهو - اسفناج، کلم چینی، کلم بروکلی یا کیک بوک. ۲. سبزیجات : سبزیجات سبز علی الخصوص سبز تیره (کاهو ، کلم بروکلی، کلم، کرفس، اسفناج، کدو سبز )،پیاز، تربچه ، گوجه فرنگی، قارچ، فلفل و… سعی کنید در دراز مدت انواع گوشت ها و سبزیجات موجود در برنامه ی غذایی تان را عوض کنید.

به جای دنبال کردن یک رژیم غذایی مانند استاد پاکسازی، بهتر است یک رژیم غذایی سرشار از فیبر را دنبال کرده و کالری مصرفی را کنترل کنید تا وزن خود را بهتر مدیریت کنید.

این اجسام کتونی وارد جریان خون و مغز شده و جایگزین گلوکز می شود.برخلاف دیگر رژیم های غذایی که لیست موارد مصرفی آن به شدت محدود است و برای کاهش وزن باید گرسنگی زیادی را تحمل کرد، لیست غذاهای موجود در رژیم کتوژنیک بسیار متنوع و گسترده است.

۱. در رژیم لاغری کتوژنیک، مواد غذایی پروتئینی به صورت کامل جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات نشده اند و چنانچه در ابتدای این رژیم لاغری، مواد پروتئینی به میزان زیادی مصرف شوند روند سرعت بدن برای رسیدن به مرحله کتوز (چربی سوزی)کاهش پیدا می کند.

رژیم غذایی استاد پاکسازی (The Master Cleanse) که به نام رژیم غذایی لیموناد نیز شناخته می شود، توسط برخی از سلبریتی ها برای کاهش وزن سریع تبلیغ می شود. از عوارض کوتاه مدت رژیم کتوژنیک میتوان آنفولانزای کتوژنیکی را نام برد که عوارض آن طی چند روز تا چند هفته بهبود مییابد.

در اکثر مطالعات تحقیقاتی، رژیم کم کربوهیدرات به عنوان خوردن کمتر از ۳۰ درصد کالری از کربوهیدرات ها تعریف شده است که معمولاً برابر با ۵۰ تا ۱۲۵ گرم در روز است.

اکثر مردان و زنان فارغ از سن، درگیر چاقی هستند. البته لازم به ذكر است كه میزان دقیق کالری مورد نیاز هر فرد به نسبت سن، جنسیت و فعالیت بدنیاش تعيين ميشود؛ مثلاً ورزشكاران به كالري بيشتري نياز دارند.

این رژیم غذایی مصرف میزان زیاد میوه ها و سبزیجات، گوشت های بدون چربی، و غذاهای دریایی و میزان کم غذاهای فرآوری شده از جمله غلات و لبنیات را توصیه می کند زیرا فرض بر این است که این خوراکی ها در آن دوران مصرف نمی شدند.

کتون هنگامی تشکیل می شود که بدن از چربی برای منبع انرژی خود استفاده کند. هدف این رژیم تشویق بدن به سوزاندن چربی بهجای مصرف کربوهیدرات است. شخصاً، زمانی که هدف کاهش وزن است، حفظ سطح متوسط تا بالایی از پروتئین را توصیه میکنم تا از حس سیری و توده عضلانی حفاظت شود.

زمانی که بدن شما شروع به سوزاندن ذخایر چربی میکند به «کلیه» فشار وارد میشود. شما در این زمان وزن زیادی از دست خواهید داد زیرا کتوز به شما کمک می کند تا چربی ها را بسوزانید. در این مطالعه میزان کاهش وزن ابتدایی رژیم غذایی کمچرب و کم کربوهیدراتی بررسی شده است که در نهایت مشخص شد رژیم کتوژنیک به میزان ۴۰۵ بار بیشتر از رژیم کم چرب لاغری اولیه داشته باشد بدون اینکه افراد گرسنگی زیادی تحمل کنند.

بروز سنگ کلیه در رژیم کتوژنیک به این دلیل است که مصرف زیاد غذاهای حیوانی میتواند باعث اسیدی شدن خون و ادرار شما شود که در نتیجه میزان کلسیم دفعی از طریق ادرار شما افزایش پیدا میکند. در همین راستا افرادی که اضافه وزن دارند به سمت کارهای مختلفی اعم از ورزشهای گاها سنگین و رژیمهای متفاوتی سوق پیدا میکنند.

در غیر این صورت، دستورالعملی است برای معلق ماندن در محدوده بین دو شرایط با حال و هوایی ناخوشایند به نام “آنفولانزای کتو” که در آن مغز و دیگر سیستم ها به دنبال سوخت هستند اما چیزی پیدا نمیکنند. هنوز علت قطعی این مسئله برای متخصصان مشخص نیست اما احتمالا کتونهای که بدن برای به دست آوردن انرژی میسوزاند سبب محافظت از سلولهای مغز در برابر آسیب میشوند.

نوریپور یادآور شد که کتونها ممکن است با مهار بعضی انتقال دهندههای مغزی باعث بهبود علایم بیماری و حفظ سلولهای مغزی از آسیب شده و از نقایص بیشتر پیشگیری کنند.

همچنین کتوژنیک برای کنترل بیماری صرع سودمند است. فاطمه نوریپور افزود: رژیم غذایی کتوژنیک در درمان بیماران مبتلا به صرع یا اختلالات ارثی همراه با تشنج که با دارو کنترل نشده است، کاربرد دارد. برای مثال، این رژیم غذایی میتواند به کاهش تعداد دفعات تشنج کودکان مبتلا به صرع و همچنین کنترل سطح انسولین و بهبود حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نیز کمک کند.

با توجه به حساسیت دکتر روشن ضمیر به این امر، حتی سوالات افراد نیز در طول رژیم خودشان جواب می دهند چه رسد به تهیه خود رژیم که توسط ایشان تهیه می شود. این می تواند از سه روز تا یک هفته طول بکشد تا به مرحله کتوز وارد شوید، بسته به پایبندی شما به برنامه غذایی رژیم کم کربوهیدرات و برنامه تمرینی متغیر است.

هفته پنجم به بدن شما کمک می کند تا از مرحله شوک ناگهانی بیرون بیاید. منیزیم به عنوان یک سرعت دهنده برای تعدادی از واکنش ها عمل می کند. کسانی که به اصول رژیم کتوژنیک برای لاغری به طور کامل عمل میکنند، وزن کم میکنند و لاغر میشوند.

این عمل یک هفته طول خواهد کشید. نکته جالب در این رژیم، تغییر طعم و بوی دهان است؛ به طوری که به دلیل وجود ترکیبات آروماتیک(خوشبو کننده)، دهان بوی میوه میگيرد. در هفته اول رژیم غذایی کتوژنیک، به دلیل خوردن یک رژیم کم کربوهیدرات آب اضافی زیادی از بدن خارج می شود و وزن زیادی از دست خواهید داد.

به عبارتی رژیم کتوژنیک دارای فواید زیادی برای سلامتی افراد است. گاهی هم سرعت رشد کاهش می یابد که به میزان طبیعی باز خواهد گشت. و در تمام بیماریهای مرتبط با تغذیه توسط دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه ارائه می شود.

در طی این رژیم، مقدار چربی نسبتا زیاد و کربوهیدرات محدود است که این نسبت به صورت 75% چربی، 20% پروتئین و 5% کربوهیدرات خواهد بود. زمانی که چربی در نبود کربوهیدرات مصرف میشود، به عنوان منبع سوخت آماده مورد استفاده قرار میگیرد. 

مدت زمانی که طول می کشد تا بدن فرد به کتوز(Ketosis) ( سوزاندن چربی در بدن ) برسد در افراد مختلف متفاوت است و به بدن هر فرد بستگی دارد. در کلیه شرایط مرتبط با تغذیه مقالات متعدد علمی در سایت آر دایت موجود است و روزانه مطالب جدید منتشر می شود.

در انتها نیز یک کد تخفیف ویژه مختص شما خوانندگان این سایت به عنوان هدیه در نظر گرفته شده است. از آن جایی که کاهش وزن و داشتن تناسب اندام مسئله ای است که همواره افراد بسیاری به دنبال آن هستند؛در این مطلب از سایت رنگ وارنگ تصمیم گرفتیم به این رژیم لاغری موثر، محبوب و پرطرفدار بیشتر بپردازیم و اطلاعاتی را در این باره با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

رژیم غذایی پالئو بر این اصل استوار است که همانند اجداد خود در دوران پارینه سنگی، دوره ای پیش از کشاورزی مدرن در حدود 10 هزار سال پیش، غذا بخوریم.

5. نمک و فلفل را بر روی بروکلی بریزید. 3. گوشت خرچنگ، نمک و فلفل را اضافه کنید. 4. تابه گریل را از روی شعله بردارید و کلم بروکلی خرد شده را اضافه کنید. 5. اسفناج و کرفس را از تابه خارج کنید و یک قاشق چای خوری کره اضافه کنید.

3. فلفل قرمز خشک و بامبو را اضافه کنید و حدود 3 دقیقه آن را بپزید. تقریبا 2 دقیقه بپزید. 5. شیر را در چایوز بپزید و برای 2 دقیقه کنار بگذارید.

حدود 30 ثانیه بپزید. اگر احساس می کنید که باید از یک سبک زندگی کم کربوهیدرات پیروی کنید، هریس پینکس توصیه می کند که کربوهیدرات های اختصاصی خود را عاقلانه انتخاب کرده تا شامل دریافت فیبر کافی از سبزیجات، میوه ها، مغزدانه ها، لوبیاها، و برخی انواع غلات کامل باشد.

گلوکز بیش از حد به چربی تبدیل می شود. مقدار بالای ۷۰ تا ۷۵ درصدی از کالری های روزانه شما انتظار میرود که از چربی ها باشد، چرا که حالا منبع سوخت اصلی شما است. چرا که در دراز مدت، سالم تر است.

بسیاری از افراد بدشان نمیآید این رژیم لاغری را برای کاهش وزن امتحان کنند اما اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند و همین کار را برایشان مشکل میکند. این رژیم مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. شما در هفته اول مقدار زیادی آب را از دست خواهید داد، بنابراین مطمئن شوید که هیدراته مانده اید.

کدام غذاها را در این رژیم بخوریم؟ آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ در این مطلب سعی کردیم به صورت مختصر و مفید ، رژیم کتوژنیک را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 




:: موضوعات مرتبط: رژیم غذایی , ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: